קואליציה בקריסה • המאבק על חוק הלאום: לבני טרפדה ההצבעה, נתניהו יעביר בממשלה

    דוד לזר No Comments on קואליציה בקריסה • המאבק על חוק הלאום: לבני טרפדה ההצבעה, נתניהו יעביר בממשלה
    18:44
    16.05.24
    איתי גדסי ויוסי צלניקר No Comments on תרגיל פוליטי מבריק וביטול ההילולה במירון | הקבינט מתכנס שוב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי יקדם את חוק מדינת הלאום, שיידון בוועדת השרים לחקיקה, תוך החלת שינויים רבים בנוסחו.

    בדבריו אמר נתניהו כי "מערכת המשפט שמכירה בצד הדמוקרטי של ישראל, תצטרך להכיר גם בהיותנו מדינת הלאום של העם היהודי", ובשל כך "נקדם היום את חוק מדינת הלאום שיעבור עוד הרבה שינויים אבל בסופו נבהיר שישראל היא מדינת הלאום היהודי לצד הבטחת שוויון זכויות לכל אזרחיה", הוסיף.

    נתניהו סיפר על פגישתו בסוף השבוע האחרון עם מלך ירדן ואמר: "ביום חמישי נפגשתי בעמאן עם המלך עבדאללה ועם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי. אנחנו קראנו להרגעת הרוחות, להחזרת השקט, להפסקת ההסתה והאלימות. אמרתי שם שאי אפשר להפסיק את האלימות אם לא מפסיקים את ההסתה שמביאה לאלימות".

    "תוך פחות מעשרים וארבע שעות מקיום המפגש הזה בעמאן, כלי התקשורת הרשמיים של הרשות הפלסטינית קראו ליום זעם בירושלים. אבו מאזן חייב להפסיק את ההסתה שמביאה למעשי אלימות. זה אחד מהשורשים של התלהמות היצרים, מה שמובא על ידי תעמולה איסלאמיסטית קיצונית ותעמולה מצד הרשות הפלסטינית".

    "אני קורא לאבו מאזן להפסיק מיד את התעמולה הזו. ישראל תפעל בכל מקרה כדי להגן על  אזרחיה מפני מעשי האלימות. אנחנו נפעיל את כל האמצעים שעומדים לרשותנו באמצעות החוק, וגם באמצעות חקיקה חדשה, כדי לשמור על ביטחון אזרחינו ותושבינו", אמר נתניהו.

    היום עלה חוק הלאום לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה. בראש הפורום הכולל נציגות בדרג שר מכל סיעות הקואליציה עומד בדרך קבע שר המשפטים.

    שרת המשפטים לבני פיזרה הצהריים את ישיבת וועדת השרים רגע לפנ יההצבעה על חוק הלאום וטענה כי בסמכותה לעשות כן. "בסמכותי להחליט אם להצביע או לדחות את הדיון. החלטתי לדחות את הדיון בשבוע" אמרה לבני ויצאה מן החדר.

    רה"מ נתניהו שמע, כעס והודיע כי "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. זהו נושא עקרוני וחשוב לעתידו של העם היהודי במדינת ישראל".

    לאור הגשת הערר של שרת המפשטים להצעת חוק הלאום אומר המועמד לראשות הליכוד, ח"כ דני דנון: "בפעילותה ציפי לבני מנסה לגרור את ממשלת ישראל המובלת על ידי תנועת הליכוד למחוזות השמאל ההזויים. מדהים לראות כי שרה בממשלת ישראל עושה הכל כדי לעמעם ולטשטש את זהותה היהודית של המדינה".

    עוד הוסיף ח"כ דנון: "חובה עלינו לעמוד כחומה בצורה כנגד ניסיונות חוזרים ונשנים של גורמים בממשלה להסיט את הממשלה מדרך הליכוד. אין מקום לממשלת הליכוד שמדברת ימין ועושה שמאל".



    0 תגובות